Monday, December 5, 2011

Monday Blues: Cerita Semalam.

Kita
Bee, bulan tiga ni ayang nak turun Penang. kawan ayang tunang.
heee...best nya!! dia bagitahu ayang tadi dia nak tunang dah.
(dengan nada penuh excited!)

Awak
Hermmm.. pegi laa.
(nada kerek)
Kita
Haishhh!! Nana pon plan nak tunang bulan tiga ni. 
kenapa semua nak pilih bulan tiga eh bee??
(nada tertanya-tanya)

Awak
Ayang, bila pulak nak pergi kursus kawen?
(nada main-main)

Kita
Alaaa... takde siapa nak kawen dengan ayang.
macam mana nak pergi kursus kawen...
(nada mintak penampar simpati)

Awak
Ayang tak nak pegi sudah. bee pegi sorang2.
(nada serius)
Kita
Aikk? orang tunggu dia selama ni.
dia pulak nak pegi sorang2.
(nada merajuk gedik2)
*sebenarnya dalam hati dah start debar2

Awak
hahahaha...nanti bee pegi cari tempat and borang ye?
(nada yakin)

Kita dah senyum2. malu2 ada sikit. gatal2 pon ada sikit.

Kita
Bee,ayang ada suka satu pelamin ni tau.
nanti kita buat camtu nak? bee nak tengok tak gambar dia?
(tak agak2 terus cerita pasal pelamin)

Awak
Eee..tak nak lah! malas layan. hahahaha...
(nada mengusik)

Tamat.

p/s: Syukran, Ya Allah! terbuka sudah pintu hatinya mengambil satu lagi langkah.

4 comments:

snf said...

amin.semoga dipermudahkan segala urusan.

Myra Anne said...

snf: thanx..=)

nuraitul said...

ehem ehem..macam petanda je nie..huhuhu..btw..tumpang happy :)

Myra Anne said...

nuraitul: petanda apa tu? hahaha

Designed by UMIESUEstudio 2014 : MYRA ANNE