Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, February 23, 2011

Kekeliruan kat Penang

Mood untuk berblogging merundum jatuh. tak tahu pasal apa. pada hal banyak je pic baru nak update kan..hehehe.. ni pon baru bangun tido. toksah nak kutuk aku cakap apa anak dara ni tengahari buta baru nak bangun. satu, tengahari tu tak buta sebab dia memang takde mata. dua, aku keje malam tadi. siang memang wajib tido. =)

Kebelakangan ni aku menghadapi situasi2 yang mengelirukan sampai buat aku berpikir panjang. aku cerita sikit eh. ecewahh! hehehe... kejadian banyak berlaku masa pergi Penang weekend lepas.

1) Hencik lebah asek BBM, text and call sana sini. aku senyap je. cuma marah time dia drive pon sebok nak text lagi. haaish! meh aku drive la!!! aku tak tanya pon dia sebok borak ngan sape. sekali time aku sebok2 pulak text ngan Cik Awin sebab nak jumpa and nak dia jadi tourist guide kitorang hencik lebah cakap macam ni. "Ayang sebok message ngan sape???" <--dengan muka tak puas hati. hei, lu tak payah buat muka tak puas hati and try2 nak skodeng wa text sape ok. wa memang nak gelak tengok muka lu tu. kihkihkih... jeles ah tu!! kompius aku. dia busy ngan henpon boleh! aku busy dia tak puas hati pulak.

takde bukti pulak dia pegang henpon time drive. kalo tak, sure dia dah kena saman kan? muahahahaa...

2) biasa lah perangai aku ni suka mengidam nak makan macam2. pastu cakap ngan dia macam ni.

aku: bee, teringin makan ikan bakar. malam nanti kita pegi carik ikan bakar nak??


dia: hish ayang ni! baru lepas lunch dah sebok nak makan lagi. asek makan, makan, makan!

aku touching sikit. sumpah, sikit je. tak kuasa aku nak touching banyak2 dengan mamat nih! tapi tak lama lepas tu.

dia: awin, kat sini mana char kuey teow best ek??


awin: awin tahu satu tempat ni. memang best la. tapi tak ramai sangat orang kat situ. sebab orang tak tahu kat situ sedap. nape? nak makan ke??


dia: boleh gak!!!

sekarang korang paham tak kenapa aku kompius??? Der, jaga sama perut lu tu k? kang kalah pulak orang ngandung 5 bulan. hehehehe... aku cakap pasal makan, dia bising. dia bising nak makan itu ini, takpe pulak? ok fine!!!

3) time balik. aku offer diri nak drive. dia biasa bawak pon 130-140km/j. sekali bila aku bawak 150km/j dia cakap...

dia: nak pegi mana bawak laju2?? kena saman kang baru tahu!


aku: takde pegi mana....


dia: padan lah ayah tak bagi ayang drive Wish dia. bawak macam orang gila.

waddeee...lu kalo tak kutuk wa sehari memang tak sah kan der?? lu bawak laju boleh?? time wa laju kena sound setepek gitu? ok2. wa tau lu sayang wa! kan3??? ngeee~

ok2. cukup2 ah tu ngan kekompiusan aku. moh kita layan pic pulak. chalor bette~

 welcome, Penang!!
 bangunan tu kitorang panggil KLCC kontot.
 tengok. kan ak dah cakap. tak habes2 ngan henpon.
ini tourist guide berhemah kami!

belakang tu tempat maen rollerblade kat dalam Queensbay Mall.
ala2 macam tempat ice-skating kat Sunway ah.
 ko tengok muka teruja aku nampak food.
hodoh kan??
 yogurt J.co terbaek!
tak payah makan Tutti Frutti dah pasni. mahal nok!!!
nengok muka budak chubby. sape? sape?
yang pakai baju kotak2 tu. huhu...
 singgah Hard Rock Cafe sebab hencik lebah nak beli t-shirt.
 ooo yeah!!
 pose gedik kami.
ngan tourist guide pulak. =)
 kat fitting room.
time ni hencik lebah melemparkan tohmahan mengatakan kitorang nak skodeng dia.
=_=
wa selalu kat dalam hati lu kan der??
=)
 aku gemok! tapi takpe. ade geng. tu si apek pon dah gemok.
muahahaahahahaaa...<--gelak keji.
wah! macam artis di skodeng paparazzi lak. ngee~
 balik dari  Penang singgah Cameron.
 sebab nak beli strawberry and jagung mentah segar-bugar je.
lepas beli terus balik.
 tapi sempat singgah makan brownies sedap kat kedai2 teh tu.
sedap! favourite kitorang.
and for the last..
harus di tutup dengan tuan punya belog.
=)

banyak lagi pic tak dapat di tayang kat sini. tapi takpe. cukup dah ni. hehe..
bulan 10 kawan aku ajak aku, hencik lebah ngan Cik Puan Syikin pegi Bangkok. wah! teruja... tapi kena tengok poket dulu. ngee~

10 comments:

Myung Dae said...

MAK AII !! bestnye die makan cokolat . AARRRGGHH !!! Nak jugak =P

yuyueyuliana said...

gamba brownies mmg nampak sedap ! :)

nuraitul said...

wah..seronok nye dia bjalan2..

Myra Anne said...

myung dae: sedap kan? hehehe

yuyu: bkn nmpk je sedap. tp mmg sedap! haha

nuraitul: mmg kaki jalan kte ni. hehe

Zura Tahir said...

terliur tgk gmbar yg second last tue

Myra Anne said...

zura..mst sbb org yg nk mkn nye pn berselera kn dlm pic tu.hehe

AwinLaLaLa said...

beshhhnyerrr!! xP

yg g cameron tu paling beshh!!
angkot buah strawberi byk2!!
iskk3x

Myra Anne said...

heheheh..singgah jap je win..ktorg bli jagung n strawberry. hehehe...

Fatimah Ali said...

penang best kan? hehe ^___^

Myra Anne said...

suha: sgt bes!!! huhu

Designed by UMIESUEstudio 2014 : MYRA ANNE