Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 24, 2015

Masalah tumit merekah dan pecah

Assalamualaikum.

Merujuk kat tajuk kat atas. Haa, korang ada masalah macam ni? Aku ada. Sebab tapak kaki aku ni memang super sensitif kat lantai simen. Kalau pijak simen je terus la pecah-pecah tumit tu. Eeee.. seriously buruk okeyh tumit merekah ni. Malu nak pakai seliper. Tapi aku memang bukan jenis pakai kasut pun. heheheh..

Gambar masa hujung bulan lepas.

Eh apa ni.. muka licin tapi tumit ko pecah-pecah macam jalan tar. Eh eh ehhhh.. aku tapakkan muka ko nak? Hehehehe.. Semua ni terjadi sebab masa ni selalu pergi rumah baru ayah yang masih dalam construction. Kan penuh habuk-habuk simen kat situ so ini lah dapat dia. Masa ni gegedik cakap kat hencik lebah.

"Beeee.. tengok la kaki ayang ni buruknyaaa..."

"Alaaa.. takpelah sayang oiii. Kaki ayang macam mana pun bee sayang jugak."

Eceh. sweet sangat pulak hencik lebah ni. Hehehehe.. Contoh lain sweet dia,

"Bee, rasa macam takde baju dah nak pakai keluar." Ehem2. ayat propa wanita biasa seperti aku.

"Takpelah yang. Ayang pakai kain batik keluar pun cantik jugak. Bee sayang jugak."

Gitewwwww. Eh dah kenapa tukar cerita pulak ni. hihihii.. Ok balik ke cerita tumit. So sepanjang hampir dua minggu ni aku pun gigih la sapu krim kat tumit ni. Memang amazing sangat tau hasil dia.

Minggu lepas: Masih pecah dan kering

3-4 hari lepas: So much improved!!!

Tadi. Yeayyy!!! Dah takde pecah-pecah.

Suka tak weh?? Masih belum ok sepenuhnya tapi dah ok sangat-sangat dari awal kan? Ni tanpa treatment pedicure tau. Yela ada sekali aku pergi pedicure kemain orang tu mengata tumit aku yang pecah-pecah tu. Jenuh dia buang kulit mati. Kihkihkihhh. Tapi penat-penat dia buat, aku pergi je kat site rumah tengah buat tu dia jadi balik. Arhh.. stress tau! Ni lega dah. 

Dengan krim harga tak sampai RM 30. TAK BERMINYAK. TAK MELEKIT. TAHAN LAMA. Plus, kulit jadi lembut and moist je..

Aku bukan nak cakap apa. Banyak jugak aku try heel repair cream before ni. Dari yang mahal. Yang janji boleh improve dalam masa 3 hari. Tapi semua aku tak suka sebab tekstur dia yang jenis berminyak melekit-lekit. Yang kalau aku dah pakai, memang idok ler aku nak jalan lagi, Sebab sure melekat kat lantai kan.

Tapi yang ni sure best!!! and paling penting, krim ni PARABEN FREE. Tak nak lah apply benda-benda tak selamat untuk kulit kita kan? =)

Mesti korang dedebor nak tahu apakah krim yang DAEBAK sangat ni. hehehe..

Herbal Blend Multipurpose Cream

Murah je. RM 27! Tapi tahan berbulan-bulan. Memang worth every penny you spend. Sebab bukan je boleh sapu kat tumit. Boleh jugak guna untuk:

- hilangkan parut demam campak
- sapu kat rashes baby
- sapu kat leher and dahi masa demam untuk kesan lebih sejuk
- sapu kat kulit gatal
- sapu kat kesan gigitan dracula nyamuk.

Best kan? Ni pengalaman aku guna krim Daebak ni. Korang kalau nak cuba pun boleh. Kita bagi harga Daebak jugak. hehehe.. Jom whatsapp ramai-ramai ke 019 6035169

Igshop : Hermanas Shoppe
Whatsapp : +60196035169







No comments:

Designed by UMIESUEstudio 2014 : MYRA ANNE